ضد آفتاب بزرگ سالان و کودکان چه تفاوت‌هایی دارند؟

برای آن‌که در هر سنی به بهترین شکل از پوست محافظت کنید بهتر است تفاوت ضد آفتاب کودکان و بزرگ سالان را بدانید. برخی از منابع به این موضوع اشاره می‌کنند که ضد آفتاب بزرگ سالان و کودکان در واقع تفاوت چندانی ندارند. با این حال در ادامه برخی تفاوت‌های ضد آفتاب کودک و بزرگ سال را بررسی می‌کنیم.
1 مواد تشکیل‌دهنده
ضد آفتاب کودکان: به طور معمول، ضد آفتاب‌های کودکان از مسدود‌کننده‌های معدنی (یا فیزیکی) مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌کنند. این مواد روی پوست قرار می‌گیرد و اشعه ماوراء بنفش را انعکاس می‌دهد که باعث می‌شود کمتر به تحریک یا واکنش‌های آلرژیک بینجامد و برای پوست‌های حساس، ایمن‌تر باشد.
ضد آفتاب بزرگ سالان: ضدآفتاب‌های بزرگ سالان اغلب حاوی مسدود‌کننده‌های شیمیایی مانند اکسی بنزون، آووبنزون ​​و اکتینوکسات هستند. این مواد اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده، به گرما تبدیل  و سپس از پوست خارج می‌کند. ضد‌آفتاب‌های شیمیایی روی پوست سبک‌تر و شفاف‌تر هستند.
 
2 فرمولاسیون
ضد آفتاب کودکان: این محصولات معمولاً به گونه‌ای ساخته می‌شوند که ملایم باشند و کمتر پوست یا چشم را تحریک کنند. آن ها اغلب به صورت کرم یا لوسیون هستند که به راحتی روی پوست کودک اعمال می‌شود. ضدآفتاب‌های کودکان عمدتاً فاقد عطر و ضدحساسیت هستند.
ضد آفتاب بزرگ سالان: فرمولاسیون‌های مخصوص بزرگ سالان می‌تواند شامل انواع مختلف ژل، اسپری، لوسیون و روغن ضدآفتاب باشد. آن ها ممکن است حاوی مواد اضافی برای مراقبت از پوست مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، مرطوب‌کننده‌ها یا اجزایی با خاصیت ضد‌پیری باشند. برخی از فرمولاسیون‌های ضد آفتاب بزرگ سالان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب یا عرق مقاوم یا برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب باشند.
 
3 سطح SPF
ضد آفتاب کودکان: ضدآفتاب‌های مخصوص کودکان عموماً دارای SPF بالا، اغلب SPF 30 یا بالاتر هستند تا از محافظت کافی از پوست جوان که بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و آسیب است، اطمینان حاصل شود.
ضد آفتاب بزرگ سالان: ضد آفتاب‌های بزرگ سالان طیف وسیع‌تری از SPF را شامل می‌شوند. بزرگ سالان می‌توانند رقم اس‌پی‌اف مد نظر خود را بر اساس فاکتورهایی مانند لباسی که پوشیده‌اند یا میزان فعالیت‌ در فضای باز انتخاب کنند.
 
  نکات کاربردی برای انتخاب کرم ضد آفتاب
برای کودکان: به دنبال کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر باشید که از مسدود‌کننده‌های معدنی در آن ها استفاده شده است. اطمینان حاصل کنید که محصول ضدحساسیت، بدون عطر و دارای برچسب مخصوص کودکان باشد.
برای بزرگ سالان: یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF مناسب برای سطح فعالیت خود انتخاب کنید. نوع پوست خود و هرگونه نیاز اضافی به مراقبت از پوست مانند آب رسانی یا کنترل چربی را در نظر بگیرید.