دانستنی ها

علایم اولیه نازک شدن مو

بیشتر علایم نازک شدن مو به‌قدری آرام و به‌تدریج شروع می‌شود که ممکن است آن‌ها را نادیده بگیرید اما پنج نشانه شایعی که باید مراقب آن‌ها باشید، عبارت‌اند از:
دم اسبی باریک‌تر‌| اگر موهایتان را به شیوه دم‌اسبی پشت سر جمع می‌کنید، به مقدار مویی که از کش می‌گذرانید، توجه کنید. به گفته دکتر ناتان، اگر متوجه شدید که کش مو را بیشتر از قبل دور موهایتان می‌پیچانید، ممکن است نشانه‌ای از کاهش حجم موهایتان باشد.
دیده شدن پوست کف سر‌| این پدیده هم در مردان و هم در زنان اتفاق می‌افتد، اما در نقاط مختلف سر. مردان معمولا با خط موی عقب رفته و نازک شدن موها   در بالای سر مواجه می‌شوند. حال آن که این موضوع برای زنان ممکن است به صورت وسیع‌تری اتفاق بیفتد. این تغییر به‌تدریج رخ می‌دهد، بنابراین ممکن است بلافاصله متوجه آن نشوید.
موهای ریز و نازک‌| ظهور موهای کوتاه و نازک ممکن است از علایم نازک شدن مو باشد، زیرا وجود این موها نشان‌دهنده این است که فولیکول‌های مو کوچک شده‌اند. دکتر ناتان هشدار می‌دهد از آن جا که این مورد اغلب با شکستگی مو اشتباه گرفته می‌شود، باید به آن‌ دقت ویژه داشت.
رشته‌های شکننده و آسیب‌پذیر مو‌| زمانی که آسیب دیدن موها شروع می‌شود، متوجه کاهش حجم آن‌ها خواهید شد. به گفته دکتر ختارپال، موهای شکننده و آسیب‌پذیری که ناگهانی ظاهر می‌شود، نشانه‌ای از علتی‌اند که باید به‌سرعت شناسایی شود.
ریزش بیش از حد| واضح‌ترین علامت نازک شدن مو ریزش بیش از حد است. در حالی که از دست دادن ۱۰۰ تا۱۵۰ تار مو در روز طبیعی است و جای نگرانی ندارد، اگر متوجه شدید موهایتان بیشتر از حالت عادی می‌ریزد، باید هوشیار باشید.