پرسش و پاسخ

دکتر سید سعید اسماعیلی متخصص طب سنتی

 

تجویز   داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

 

 آیا پولیپ صفرا در طب سنتی درمان دارد؟
معمولا دراین حالت مشکلی درمراحل هضم در کبد وخروجی کبد وجود دارد که درمان آن باید با اصلاح تغذیه شروع شود. از مصرف غذاهای نامناسب و فست فود پرهیزکنید .اگر پر خوری دارید حجم غذا را کاهش دهید. اگر تحرک بدنی کافی ندارید فعالیت تان را افزایش دهید. برای درمان یبوست مصرف آلو، تمرهندی وترنجبین به دفع صفرا ولینت مزاج کمک می کند.
شربت سکنجبین وعرق کاسنی وشاه تره مفید است. مصرف آب همراه با غذا برای بیماران دچارمشکلات کبدی به شدت ضرر دارد.پولیپ کیسه صفرا در واقع توده خوش خیم کوچکی است که در کیسه صفرا ایجاد می شود ومعمولا خطری ندارد واگر مراعات رژیم غذایی خود را داشته باشید مشکلی ایجاد نمی کند.
می توانید پیگیر درمان باشید وچند ماه بعد سونوگرافی انجام دهید؛ درپزشکی درمان این پولیپ جراحی است .

مردی 30 ساله ام و 95 کیلوگرم وزن دارم . با انجام فعالیت بدنی گرم می شوم و گر می گیرم .
یک سال پیش متوجه شدم غلظت خون دارم وکبدم چرب است، دهانم نیز بد بوست. لطفا راهنمایی ام کنید.
شما مشکلات گوارشی و تغذیه ای دارید .
معمولا افرادی که کبد چرب دارند، دچار نفخ می شوند وترش می کنند.
در کبد چرب، هضم غذا دچار مشکل است. از خوردن غذاهای سنگین ودیر هضم مانند کله پاچه وپیتزا برای مدتی پرهیزکنید. غذا را خوب بجوید هر چه غذا بهتر جویده شود، هضم آن
راحت تر انجام می شود.همراه غذا ازمصرف نوشیدنی ها بپرهیزید.نوشیدن آب سرد ناشتا معمولا برای کبد مضر است واگر چنین عادتی دارید، پرهیز کنید .مصرف آویشن وزیره مناسب است ومصرف خاکشیر با آب جوش و کمی عسل صبح ناشتا برای رفع یبوست مناسب است. بادکش ناحیه شکم ومالیدن روغن های گرم مانند بابونه وسیاهدانه به رفع مشکل کمک می کند.