کافه سلامت

اما واگرهای فعالیت فیزیکی بعد ازحمله قلبی

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد فعالیت فیزیکی منظم پس از بروز حمله قلبی، تحت نظر پزشک ضروری است چراکه می تواند خطر مرگ را کاهش دهد. براساس مطالعات محققان دانشگاه گوتنبرگ درسوئد،  فعالیت فیزیکی منظم در افرادی که سابقه حمله قلبی دارند، سبب طول عمرآنان می شود. این مطالعه نشان می دهد ورزش ازمرگ ناگهانی افرادی که سکته قلبی داشته اند، جلوگیری می کند؛ در این مطالعه بیماران به چهارگروه بی تحرک، کم تحرک، پرتحرک وهمیشه فعال
دسته بندی شدند.  نتایج نشان داد خطرمرگ ناگهانی درسه گروه آخر به ترتیب 37 درصد، 51 درصد و 59 درصد کمتر از گروه بی تحرک است.
کاهش استرس، پرهیز از مصرف سیگار و اتخاذ رژیم غذایی سالم از دیگر موارد توصیه شده به این افراد برای داشتن طول عمر بیشتر است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری های قلبی عروقی عامل مرگ 7/17 میلیون نفر در سال (31 درصد از کل آمار مرگ و میر در جهان) است و مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی نادرست و نداشتن تحرک کافی مهم ترین دلایل بروز این عارضه است.

 

سه راهکار پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی کاهش مصرف تنباکو، کاهش مصرف نمک و مراقبت های بهداشتی در زمینه سلامت و بیماری های قلبی است.
 

مدیکال ساینس