6 ماده غذایی پیشنهادی برای صبحانه

بهترین صبحانه‌ها برای لاغری

سبک زندگی اشتباه بسیاری از خانواده ها باعث شده است که شبانگاه دیرهنگام به رختخواب بروند وصبحگاه باعجله منزل را ترک کنند. مادران شاغل هم صبح بعد از بیدارشدن به جای آماده کردن صبحانه مناسب کودکان برای رفتن به مدرسه یا مهد کودک ترجیح می دهند در بین راه از مغازه شیریا شیر کاکائو با کیک ، دونات و... بگیرند وبه دست کودکی که اضافه وزن دارد، بدهند.اما باید گفت هیچ چیز جای یک صبحانه سالم ومغذی را نمی گیرد به ویژه در سن رشد. می توان شیوه های متفاوتی را برای تهیه یک صبحانه مناسب به کار بست از جمله ساده ترین آن نگهداری آب جوش درفلاسک چای است .حتی می توان کمی خاکشیر ونبات به فلاسک اضافه کرد تا همه اعضای خانواده از آن استفاده کنند.شما هم می توانید پیشنهادهای خودتان را برای ما ارسال کنید . اما پیشنهادهایی برای یک صبحانه مناسب که لاغرتان می کند.
 

    جو دوسر
 یکی از ترکیباتی است که می‌تواند از دوطریق به کاهش وزن کمک کند. اول از همه آن‌که جو دوسر، سرشارازفیبرغذایی است واحساس سیری را به مدت طولانی‌تر وبه‌صورت مطلوب‌تر حفظ می‌کند. دوم این‌که طبق یافته‌های علمی ، مصرف منابع کربوهیدرات آهسته‌هضم، مانند جو دوسر وغلات صبحانه، در وعده صبحانه و حدود سه ساعت پیش از ورزش می‌تواند باعث چربی‌سوزی بهتر شود.
مصرف منظم صبحانه اساسا با لاغرتر شدن مرتبط است و میزان موفقیت نهایی در کاهش وزن را هم بیشتر می‌کند. همچنین،‌ حفظ وزن جدید بعد از کاهش وزن به مصرف صبحانه‌های سالم به‌صورت منظم بستگی دارد.  به گزارش سلامتیسم به‌علاوه، افرادی که صبحانه سالم می‌خورند، به‌طور کلی دو ماده مغذی مهم، یعنی فیبر و ویتامین‌ها را بهتر از دیگران دریافت می‌کنند.
   تمشک
هرفنجان تمشک حدود ۸ گرم فیبر به بدن می‌رساند که تقریبا دو برابرمیزان فیبر موجود در همین مقدار از توت‌فرنگی و تقریبا برابر با میزان فیبر موجود در همین مقدار لوبیاست. حال شاید بپرسید که فیبر چه نقشی در کاهش وزن دارد؟
 یکی ازمطالعات Journal of Nutrition نشان می‌دهد که دریافت فیبر بیشتر، جزوبهترین راه‌ها برای پیشگیری از افزایش وزن و حتی بالا بردن شانس کاهش وزن است. درواقع،‌ اگر افراد به مدت ۲ سال، هر روز در وعده صبحانه ۸ گرم فیبر مصرف کنند، در حالت عادی حدود ۲ کیلوگرم از وزن خودشان را کاهش می‌دهند.
   ماست
یکی از مطالعات اخیر در New England Journal of Medicine نشان می‌دهد که برخی مواد غذایی می‌تواند به‌خوبی به کاهش وزن کمک کند. ماست دقیقا یکی ازهمین مواد غذایی محسوب می‌شود. البته فایده ماست برای کاهش وزن فقط به این موضوع محدود نیست. درواقع، پروتئین موجود در ماست می‌تواند به شما کمک کند تا لاغرتر شوید و زودتر وزن خود را کاهش دهید.
طبق یافته‌های حاصل‌شده در نمونه‌های حیوانی، پروتئین وِی (whey) موجود در ماست، موفقیت در کاهش وزن را ۴۲ درصد بیشتر می‌کند و حتی حدود یک‌سوم از چربی بدن را هم کاهش می‌دهد. در ضمن، حجم توده عضلانی بدن نیز با مصرف ماست‌های استاندارد حدود ۷ درصد افزایش می‌یابد. البته همه این فواید در صورتی است که از ماست‌های ساده استفاده کنید، نه از ماست‌های حاوی قندهای افزودنی و پُرکالری.
   کره بادام‌زمینی
مغزهای خام ومشتقات آن‌ها مانند کره‌ بادام‌زمینی برای کاهش وزن مفید است. شما می‌توانید از کره بادام‌زمینی خالص همراه با نان تست سبوس‌دار استفاده یا حتی آن را به جو دوسر اضافه کنید.
   تخم‌مرغ
تخم‌مرغ، یکی از بهترین منابع برای دریافت پروتئین محسوب می‌شود و اهمیت زیادی از این نظر برای رژیم‌ گیرندگان دارد. پروتئین سالم درمقایسه با کربوهیدرات و چربی، احساس سیری را طولانی‌تر می‌کند. در ضمن، نتایج یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه، با احساس سیری طولانی‌تر و کاهش وزن بهتر در درازمدت همراه است.
 

سعی کنید صبحانه شما حداقل ۵ گرم فیبر داشته باشد.
فیبر شکم را پر و سیری قابل‌ توجهی ایجاد می‌کند و به ازای آن هیچ کالری هم ندارد. پس به راحتی می‌توان گفت فیبربهترین ترکیب در رژیم کاهش وزن است. قرار دادن این ۵ گرم فیبر در رژیم صبحانه هم کار سختی نیست. کافی است نصف یک سیب بزرگ و کامل، یک دوم لیوان غلات کامل یا دو تکه نان سیاه کامل را انتخاب کنید. هر یک از این مواد به خودی خود ۵ گرم فیبر دارد.