یک‌شنبه ها

نشانه‌ گرفتگی سرخرگ‌ها

دانستنی ها
یکی از نشانه های عجیب بیماری قلبی، بروز چین در قسمت لاله‌ گوش است.برای تشخیص زودهنگام بیماری قلبی می توانید به نشانه‌های خاموشی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، توجه کنید.
طاسی
در یک مطالعه جامع جدید که با حضور تقریبا 37 هزار مرد انجام شد، طاسی شدید در تاج سر به عنوان نشانه ای برای پیش بینی بیماری سرخرگ کرونر در همه سنین شناسایی شد.
چین خوردن لاله گوش
یکی از نشانه های عجیب بیماری قلبی چین خوردگی در قسمت لاله گوش است. چین خوردن لاله گوش ممکن است در نتیجه گردش خون ضعیف از جمله در سرخرگ های قلب شکل بگیرد. اگرچه برخی کارشناسان پزشکی معتقدند بروز چین در لاله گوش نشانه ای از افزایش سن است، پژوهشگران از روش سی‌تی اسکن پیشرفته برای بررسی بیماری سرخرگ کرونر خاموش استفاده کردند و دریافتند که چین لاله گوش حتی پیش از مد نظر قرار دادن عوامل خطرآفرین دیگر مانند سن و سیگار کشیدن می تواند نشانه بیماری قلبی باشد.
درد در ناحیه ساق پا هنگام پیاده‌روی
این حالت به نام لنگی شناخته می شود. آترواسکلروز (سخت شدن سرخرگ ها) 
می تواند موجب بروز انسداد در سرخرگ های پا، به ویژه در افراد سیگاری شود، پیش از این که بیماری سرخرگ کرونر تشخیص داده شود. این نشانه باید سریع بررسی شود. تشخیص هرچه سریع‌تر بیماری قلبی اهمیت ویژه ای دارد زیرا درمان های غذایی و پزشکی بسیاری وجود دارد که می تواند به بهبود شرایط کمک کند.