دوردنیا

شطرنج جادویی
الکترونیکس- اگر با دنیای جادوگری و داستان‌های هری‌ پاتر خاطره دارید حتما شطرنج جادویی را که مهره‌ها به دستور کاربر و بدون دخالت دست حرکت می‌کردند، به یاد دارید.‌ در شطرنجی جادویی به نام Square Off مهره‌ها فقط با فرمان صوتی روی صفحه حرکت می کنند. این شطرنج علاوه بر بازی یک نفره، حتی برای بازی های آنلاین هم مناسب است و می توان با نصب نرم افزار روی گوشی به صورت آنلاین نیز با حریف بازی کرد. جالب این جاست که این مهره های 6 سانتی متری در هنگام حرکت با هم برخورد نمی کنند.
 
 
دهکده ستاره ای شکل در هلند
اطلس- دهکده «بورتانگ» یکی از زیباترین روستاهای جهان با جمعیتی حدود 430 هزار نفر در شمال هلند و در نزدیکی مرز آلمان، محل قرارگیری قلعه ای نظامی و ستاره ای شکل با همین نام است که در زمینی شنی و در محاصره تالابی ساخته شده است. این روستا با نمای منحصر به فردش به یکی از جاذبه های گردشگری هلند تبدیل شده است که هم اکنون به عنوان یک موزه روباز استفاده می شود. رفت و آمد در بخش ستاره ای شکل این دهکده فقط با استفاده از قایق امکان پذیر است.
 
 
بیرون آوردن جنین برای درمان
میرور- «بتان سیمپسون» از شهر برنهام در انگلستان که منتظر تولد کودک خود در ماه آپریل بود برای معاینه نزد پزشک رفت که مشخص شد جنین دارای ناهنجاری است که ناشی از بسته نشدن کامل لوله عصبی جنین است. پزشکان پس از آزمایش های دقیق تصمیم گرفتند این بیمار را در ماه ششم بارداری اش تحت عمل جراحی قرار دهند. جراحان در هنگام عمل نوزاد را از رحم بیرون آوردند و پس از بازسازی نخاع او را به سر جایش بازگرداندند. پزشکان این عمل را موفقیت آمیز اعلام کردند. خانم سیمپسون چهارمین زن بارداری است که این عمل جراحی در زمان بارداری روی وی انجام می گیرد.