از اون لحاظ

بام فروشی

نویسنده : محمدامین فرشادمهر | طنزپرداز
همان طور که چند روز پیش هم این جا نوشتیم، به تازگی از شیوع پدیده بام فروشی در تهران باخبر شدیم. یعنی وضعیت به شکلی است که عزیزان فهرست اسم و فامیل دوره کودکی را بر می‌دارند و هر چیزی را که آن جاست یک «فروشی» جلویش می‌گذارند. اگر چندی دیگر پدیده اصغر اصغری فروشی (اسم و فامیل از الف) شایع شد، تعجب نکنید. یا مثلا کباب پلاستیکی فروشی (اشیا از کاف) که البته همین الان نیز شایع شده. برگردیم به همان بحث اول. حس می‌کنیم این موضوع آن‌قدر جذاب است که باید از زاویه دیگری هم به آن پرداخت. بام؟! شیب؟! بام خانه‌هایشان را می‌فروشند؟ مثلا آدمیزاد است دیگر، اگر یکی از اهالی ساختمان بخواهد جورابش را روی بند بالای پشت بام بیندازد یا آنتن را تنظیم کند تا اخبار بیست و سی را با کیفیت‌تر از همیشه ببیند، باید چند دقیقه پشت بام را از صاحب جدیدش کرایه کند؟ حالا در این جا فهرست چند قلم دیگر از ساختمان را که هنوز باب فروش‌شان باز نشده، می‌آوریم:
راهروفروشی: مناسب برای کلیه کسانی که می‌خواهند در یک فضای طولی هی بروند و بیایند. دارای ویوی عالی رو به صاحبخانه.
سرویس بهداشتی فروشی: مناسب برای خریداران گرفتار بیرون‌روی و تکرر برخی مسائل. دارای یک درِ مشاع و قابلیت اجاره به سکنه.
لبه پنجره فروشی: مناسب برای کلیه علاقه‌مندان به کاوش و زل زدن در زندگی دیگران. از این‌رو اگر افرادی را دیدید که مثل اسپایدرمن به پنجره ساختمانی چسبیده‌اند، بدانید آن ها دزد نیستند، فضول هم نیستند، آن ها صاحبان جدید لبه پنجره خانه هستند.
دستگیره فروشی: بدین ترتیب که دستگیره در ورود و خروج ساختمان را خرید و فروش می‌کنند. از آن به بعد هم سکنه می‌توانند یا بابت تردد عوارض پرداخت کنند یا به صورت عملیات «راپل» از پشت بام یا پنجره وارد خانه‌شان شوند.
آسانسور فروشی: شما یک آسانسور را در ساختمانی چند طبقه می‌خرید و اگر خودتان هم نخواستید آن جا کار کنید، اجاره می‌دهید به یک آسانسورران و ماهیانه مبلغی را از وی دریافت می‌کنید. مشتریان یا از سکنه هستند، یا از کسانی که کلا علاقه دارند بالا و پایین بروند.
تراس فروشی: مناسب تازه عروس و دامادها‌. بدین ترتیب که شما به خیابان‌هایی که مد نظرتان است مراجعه و تراس خانه‌ها را به همراه همسرتان بررسی می کنید. در ادامه هر تراسی را که مورد پسند واقع شد معامله و زندگی شیرین‌تان را در آن جا آغاز می‌کنید. دارای ویوی خوب و نورگیر فوق‌العاده و سیستم گرمایش از جو (گرمای خورشید).