کافه مجازی

واردات گوشت خوک گوسفندی تکذیب شد

مدتی است برخی با انتشار فیلمی از یک حیوان عجیب، شایعه واردات گوشت این حیوان به ایران را مطرح می‌کنند و گفته می شود گوشت این نژاد نادر، کیلویی بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان است.به گزارش مشرق، پس از گران شدن یکباره قیمت گوشت قرمز، بازار داغ شایعات هم در این حوزه داغ شد؛ یک روز شایعه حرام بودن گوشت‌های منجمد مطرح شد و روز دیگر شبهه ذبح غیرشرعی طیور به میان آمد.
به تازگی نیز برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، برای تشویش اذهان عمومی شایعه‌ای را دوباره مطرح کردند که  چینی‌ها گوسفندانشان را با نژاد خوک پیوند داده‌اند تا سریع‌تر رشد کنند و آن‌ها را بدون سر برای مصرف ایرانی‌ها صادر می‌کنند!
اما برخلاف شایعات مطرح شده، این حیوان، خوک مانگالیتساست که شباهت زیادی به گوسفند دارد. این خوک‌ها از نژاد مجارستانی هستند و تا اواخر دهه ۹۰ میلادی تنها ۱۸۵ رأس از آن‌‌ها وجود داشته است. همین موضوع باعث نگرانی از انقراض این نژاد شده بود اما با تلاش‌های یک دام پزشک اروپایی پس از ۲۰ سال، این نژاد به تازگی تثبیت شده است. کاهش سرعت تولید مثل و نادر بودن این نژاد، قیمت آن را بسیار گران کرده و فارغ ازحرام بودن گوشت خوک برای مسلمانان، از لحاظ اقتصادی صرفه وارداتی برای کشور ما ندارد و قیمت های مطرح شده درباره گوشت این حیوان در کشور شایعه است.