دوردنیا

رفتگر چینی، قهرمان این کشور شد
آدیتی سنترال- رفتگر 58 ساله چینی سال‌هاست با حقوق ماهیانه 300 دلار که پایین‌ترین سطح درآمد در این کشور است، خیابان‌های شهر را تمیز می‌کند و زندگی بسیار فقیرانه‌ای را با خانواده‌اش می‌گذراند. او 30 سال است که هیچ لباس نویی نخریده و هر روز سوپ نودل می‌خورد اما تاکنون 27 هزار دلار به کودکان فقیر اهدا کرده است. انتشار خبر مبلغ قابل توجهی که او به کودکان داده است باعث شد که این فرد به قهرمان ملی این کشور تبدیل شود.
 
 
 
 
سازندگان «استون هنج» شناسایی شدند
اسکای نیوز- دانشمندان با بررسی DNA بقایای افرادی که حدود 4 تا 5 هزار سال پیش در «استون هنج» زندگی کرده بودند، به این نتیجه رسیدند مهاجرانی که حدود 6هزار سال پیش با عبور از دریای مدیترانه از شرق به غرب وارد انگلستان شدند، این بنای پر رمز و راز را ساخته‌اند. این مهاجرت در واقع بخشی از مهاجرت بزرگ جمعیت از آسیای صغیر بود که 8 هزار سال پیش شروع شد و در نتیجه آن کشاورزی در سراسر اروپا توسعه یافت.« استون هنج»، واقع در «ویلتشر»، حدود 2500 سال پیش از میلاد ساخته شده است. بزرگ‌ترین سنگ‌ها بین 30 تا 40 تن وزن دارند. هدف اصلی ساخت این مجموعه هنوز مبهم است، هرچند فرض بر این است که برای برگزاری مراسم آیینی و مشاهدات نجومی از آن استفاده می شد.
 
 
سخت ترین کنکور دنیا
بیزینس اینسایدر- «گائوکائو» آزمون ورودی ملی دانشگاه چین با مدت زمان 9 ساعت و در دو روز، سخت‌ترین و طولانی‌ترین کنکور دنیاست که هر سال در سرتاسر چین و با شرکت بیش از 9 میلیون دانش آموز برگزار می‌شود. گفته می‌شود تا به حال هیچ‌کس موفق به کسب نمره کامل در آن نشده است. بعد از شروع آزمون، جمعیت زیادی از پدر و مادرها در بیرون از سالن برگزاری برای موفقیت فرزندان خود که 12 سال از عمر شان را برای آمادگی در این امتحان تلاش کرده‌اند، دست به دعا برمی‌دارند. در مدت زمان برگزاری گائوکائو، پلیس آرامش را در شهرها و حوزه های امتحانی برقرار می کند.